Deneyimler -1- / Experiences -1-

Aksiliklerle öğrenilen özel şeyler

Geçen yılbaşında gittiğimiz Samos'tan sert bir havada Kuşadası'na dönerken 3 kez motor sustu, ters bir durumdayken cenovayı açarak bir süre yol katetmiş olsak da, kafadan gelen NW rüzgar sürekli kalan seyir süresinin uzamasına neden oluyordu. Burada bizi zora düşüren etken, erken kararan hava olacaktı. 
Motorun susmasının ana nedeni ise yakıt emişin gelen bir pislik sonucu zorlanmasıydı. Yakıt yeterince emilemeyince devir düşüyor ve yakıtla beslenemeyen motor sonunda stop ediyordu. 
Bu tür durumlarda motora daha fazla yakıt gelmesini sağlamak için, motoru yükten kurtarıp, nötr haldeyken yüksek devirle kontağa basmak bazen bir çözüm oluyor. Biz de her 3 seferinde de motoru bu şekilde çalıştırdık. Bu şekilde çalışırken pisliği atabilirse sorun çözülebilir, ancak fazla çalkantılı denizlerde problemi yeniden yaşama olasılığı da yüksek. Bizim de başımıza bu geldi.
Ancak sonunda öğrendik ki depoda veya yedek tankta uzun süre bekleyen yakıtta jelleşme oluyor ve bunu çözmek için kimyasal katkı maddeleri kullanmak gerek. 
Neyse ki son hamlede çalışan motorla marinaya girip hava iyice kararmadan bağlandık. Daha sonra bir usta yakıtı katkı maddeleri ile filtre ederek temizledi.
 * * * 

Learning from troubles


While returning from Samos to Kusadasi on the last New Years Eve, we faced  bad weather and rough sea conditions. Our engine stopped 3 times and we have been able to start it again, while trying to keep the course with our genua.
The wind blow from northeast, which extended our cruising time and with early sunset at this time of the year it nearly caused us to continue our trip while it got dark. Fortunately we arrived to the marina in time.
The reason for engine stops are that the engine couldn't get enough diesel due to some jelly particules in the tank. Later I learned, that longer stored diesel produces jelly particules in it, so everyone should avoid keeping diesel long time stored. We have been able to start the engine at high rpm at no load. This is a good trick we learned from this trouble. Keep in mind this could be not always a solution.

Later we called a technician who filtered the diesel several times after using some stabilizer chemicals.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlk teknemizin önce alınma ve sonra veda öyküsü

Önsöz / Intro