Deneyimler -1- / Experiences -1-
Aksiliklerle öğrenilen özel şeyler
Geçen
yılbaşında gittiğimiz Samos'tan sert bir havada Kuşadası'na dönerken 3
kez motor sustu, ters bir durumdayken cenovayı açarak bir süre yol
katetmiş olsak da, kafadan gelen NW rüzgar sürekli kalan seyir süresinin
uzamasına neden oluyordu. Burada bizi zora düşüren etken, erken kararan
hava olacaktı.
Motorun
susmasının ana nedeni ise yakıt emişin gelen bir pislik sonucu
zorlanmasıydı. Yakıt yeterince emilemeyince devir düşüyor ve yakıtla
beslenemeyen motor sonunda stop ediyordu.
Bu tür durumlarda motora daha fazla yakıt gelmesini sağlamak için, motoru yükten kurtarıp, nötr haldeyken yüksek devirle kontağa basmak bazen
bir çözüm oluyor. Biz de her 3 seferinde de motoru bu şekilde
çalıştırdık. Bu şekilde çalışırken pisliği atabilirse sorun çözülebilir,
ancak fazla çalkantılı denizlerde problemi yeniden yaşama olasılığı da
yüksek. Bizim de başımıza bu geldi.
Ancak
sonunda öğrendik ki depoda veya yedek tankta uzun süre bekleyen yakıtta
jelleşme oluyor ve bunu çözmek için kimyasal katkı maddeleri kullanmak
gerek.
Neyse ki son
hamlede çalışan motorla marinaya girip hava iyice kararmadan bağlandık.
Daha sonra bir usta yakıtı katkı maddeleri ile filtre ederek temizledi.
* * *
Learning from troubles
While
returning from Samos to Kusadasi on the last New Years Eve, we faced
bad weather and rough sea conditions. Our engine stopped 3 times and we
have been able to start it again, while trying to keep the course with
our genua.
The
wind blow from northeast, which extended our cruising time and with
early sunset at this time of the year it nearly caused us to continue
our trip while it got dark. Fortunately we arrived to the marina in
time.
The
reason for engine stops are that the engine couldn't get enough diesel
due to some jelly particules in the tank. Later I learned, that longer
stored diesel produces jelly particules in it, so everyone should avoid
keeping diesel long time stored. We have been able to start the engine at high rpm at no load. This is a good trick we learned from this trouble. Keep in mind this could be not always a solution.Later we called a technician who filtered the diesel several times after using some stabilizer chemicals.
Yorumlar
Yorum Gönder